Film Stockholm söker verksamhetskoordinator
Publicerad: 2024-03-12
Vill du vara med i utvecklingen av en regional filmfond? Film Stockholm söker nu en verksamhetskoordinator som kommer att utgöra ett nav för bolagets övergripande administration. Tjänsten är på heltid och sista ansökningsdag är den 29 mars 2024.
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 29 mars 2024
Om Film Stockholm
Film Stockholm AB startade under 2021 och är en regional filmfond med uppdrag att bidra till utvecklingen av film i Stockholm. Det gör vi bland annat genom samproduktion, filmkommissionär verksamhet och talangutveckling. Bolaget ägs av Region Stockholm och drivs i nära samarbete med Stockholms stad. Idag består Film Stockholm AB av 7 medarbetare inklusive VD.
Om tjänsten
Verksamhetskoordinatorn utgör ett nav för bolagets övergripande administration. Vidare innebär tjänsten att inom relevanta områden vara kontaktperson för bolaget i regionen, med myndigheter och externa bolag. Verksamhetskoordinatorn ansvarar för bolagets ärendehanteringssystem, registratur och är kontorsansvarig. I tjänsten ingår också att ansvara för och hantera fakturor, viss ekonomiuppföljning, visst budgetansvar och rapportering.
Verksamhetskoordinatorn planerar, driver och säkrar en hög kvalitet på regelefterlevnad samt en effektiv administration i verksamhetens olika delar. Det ingår också att koordinera och administrera styrelsemöten och styrelseunderlag samt att ansvara för insamlande och hantering av statistik kopplat till Film Stockholms samproduktioner. Verksamhetskoordinatorn ansvarar också för Film Stockholms styrdokument.
Film Stockholm lyder under offentlighetsprincipen vilket för verksamhetskoordinatorn innebär att lagenligt hantera uppgifter och säkra rutiner därav. Det förekommer också vissa projektledaruppdrag och arbete med Film Stockholms externa evenemang.
Tjänsten är under utveckling och justeras i takt med bolagets utveckling och behov.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start under 2024 efter överenskommelse. Vi är måna om att hitta rätt person och prioriterar det framför att rekryteringsprocessen ska gå snabbt.
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen har du:
- En akademisk utbildning inom ekonomi eller annan dokumenterad erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- Dokumenterad erfarenhet av ekonomiuppföljning, operativt budgetarbete och faktureringsansvar
- Erfarenhet av arbete med styrdokument och regelefterlevnad
- Erfarenhet av att koordinera och planera administrativa processer
- Dokumenterad erfarenhet eller kunskap/förståelse för vad det innebär att arbeta i offentligt finansierad verksamhet
- God kunskap i Officepaketet samt vana att arbeta med administrativa system och arbetsuppgifter
- Goda kunskaper av ekonomisystem
- Goda kunskaper i digitala system
- Goda kunskaper i svenska skriftligt och muntligt
- Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet från offentligt finansierad verksamhet samt erfarenhet av arbete inom film/medie/kultursektorn.
Då vi är relativt nya och befinner oss i en uppbyggnadsfas är det viktigt att du är trygg med och tycker det är stimulerande och roligt att arbeta med förändring. Det är också viktigt att du är van att arbeta självständigt och att proaktivt bidra till en verksamhets totala måluppfyllnad. För att trivas och komma till rätta är du noggrann, en duktig planerare, social- service- och samarbetsinriktad. Du gillar att se till att saker och ting fungerar och att bidra till att skapa förutsättningar för en välfungerande arbetsplats. Du är strukturerad och har lätt för att skapa ordning och planera din egen, och andras tid. Du har stor förståelse för regelefterlevnad. Du gillar också att bidra till allas trivsel, är prestigelös och lösningsorienterad. Vidare har du en god kommunikativ förmåga då det ingår i rollen att representera verksamheten i olika forum.
Läs den fullständiga jobbannonsen och ansök på Region Stockholms rekryteringswebb.